Toto je 3. část univerzálního návodu na růst podcastu, 1. část, můžete naleznout zde a 2. část si přečtěte zde.
Může být složité vybrat správný čas pro nahrávání epizod, ale pokud tak neučiníte, diváci vám odejdou. Mít jasně naplánovaný kalendář pomůže. Vyberte určitý den, týden či měsíc, kdy nahrajete svou show. Pak vyberte jiný čas na editování a jiný čas na uploadování. Vše naplánujte dopředu a zvažte nahrávání epizod týden nebo i dva dopředu. Předejdete tím problémům s neočekávanými komplikacemi.
Vy sice na dovolenou vyrazit můžete, ale váš podcast nikoli. Uvažujte nad tím, že pokud nebudete mít možnost vytvořit novou epizodu, musíte ji mít vytvořenou dopředu. Pak ji pouze nahrajete ve správný čas.
Stejně tak jako reagujete na sociálních sítích, reagujte i u komentářů k vaší show. Odpovídejte na otázky, podněcujte nové návrhy. Pokud vám někdo vnukne nápad na nové téma či položí důležitou otázku, zmiňte jeho jméno nebo ho označte v odpovědi. Výjimkou jsou ale trollové. Pokud víte, že na vaší stránce působí někdo právě jen kvůli tzv. trollení, je lepší na něho nereagovat.
Být hostem na podcastu někoho jiného je skvělá příležitost, jak rozšířit své publikum. Váš podcast se objeví v popiscích jiného podcastera a část posluchačů dá šanci i vašemu podcastu.
Další způsobem, jak přilákat více posluchačů, je pozvat jako hosty do své show různé experty nebo jiné podcastery. Pokud mají tito lidé své followery na sociálních sítích, blozích nebo podcastech, může to pomoci přilákat nové diváky.
Pokud máte ve své show hosta, chcete mu pokládat ty správné otázky. Neptejte se na otázky, které již zodpověděl na svém webu. Můžete se ptát na upřesnění těchto odpovědí, ale spíš si dejte čas k vytvoření otázek vlastních. Mějte další otázky v záloze. Nechcete všechny vyčerpat na začátku, a pak v tichu s hostem sedět dalších 15 minut. Někdy může být vhodné poslat otázky danému hostovi předem, aby měl možnost si připravit odpovědi. To velmi záleží na formátu vašeho podcastu.
Mít připravený nástin, jak rozhovor bude probíhat, je jistě skvělá věc a je jedno, zda ho máte připravený na papíře, nebo pouze v hlavě. Je ale důležité nechat prostor i pro neočekávané odpovědi, které mohou posunout rozhovor na úplně jinou úroveň. To samé platí i při pokládání otázek. Občas použijete něco, co nemáte zcela připravené.
Nenechte se ukolébat pocitem, že když už máte širokou základnu posluchačů, nemusíte se tolik starat o svou propagaci. Propagovat sebe samotného je důležité neustále. Nechcete se dostat do bodu, kdy z vašeho širokého portfolia posluchačů zbyla jen věrná hrstka pouze kvůli tomu, že jste usnuli na vavřínech. Neberte diváky jako samozřejmost.
Exerimentujte, zkoušejte různé formáty, různé typy hostů. Prostě si s tím hrajte. Pokud to bude bavit vás je dost velká šance, že to bude bavit i někoho dalšího:)Chápu, že univerzální návody zřídkakdy fungují. Mám za sebou stovky nahraných podcastů a desítky hodin konzultací s tvůrci podcastů o tom, jak opravdu vybudovat silný podcastový brand. Pokud chcete poradit s vaším konkrétním přikladem, nebojte se na mě obrátit. Více informací o produkci podcastů najdete zde.
Určitě se taky mrkněte na další články o podcastech na tomto blogu:
Podcasty – proniká trend audio obsahu do ČR?