Select Page

O mně

2014-08-09 17.45.38Znáte to klasický představovací kolečko? Ahoj, já jsem Dan, je mi 28 let a mezi moje koníčky patří… Vždycky jsem to nesnášel a vlastně na to do dneška nemám připravenou žádnou elegantní odpověď. Pojďme to tedy zkusit jinak. Já vám řeknu, v co věřím a a co si myslím o takových banalitách, jako je mindset pro úspěšný život a třeba se tak poznáme mnohem lip. Prostě nahradíme onu klasickou formu. A kdyby ne, pozvěte mě na kávu a já napravím dojem.

Ve školních letech jsem si uvědomil, že mě baví měnit prostředí. V 18ti jsem se poprvé přestěhoval, kvůli florbalu do Liberce. Po menších komplikacích a návratu do rodného Ústí nad Labem jsem se do Liberce na 2 roky vrátil, pak následoval rok ve švédském Falunu, pár let v Praze, do toho pár měsíců na stáží v Bruselu. Díky boomu Ryanairu a levných letenek a kontaktům z Erasmu ze Švédska, jsem to prokládal různými výlety po Evropě. Zjistil jsem, že mě baví to neznámo. Bezcílný bloudění uličkama, objevování nových míst a začátky s čistým štítem. Mám pocit, že s každým novým začátkem jde ruku v ruce touha být lepší. Změna prostředí nabízí ohromnou šanci být tím, kým jste se chtěl stát, protože nikdo neví, jaký jste býval předtím. Ačkoliv se vaše osobnost obvykle zase projeví a jste to furt vy, je možný použít tu energii nového startu pro získávání nových návyků nebo zbavení se těch starých škodlivých. Více o tom v tomto článku. Já třeba býval hodně stydlivý. Ačkoliv se určitě shodneme, že je mnoho introvertů, myslím, že stydlivost není zrovna nejlepší předpoklad pro úspěch. A tak jsem se učil, jak komunikovat s lidmi a na každém dalším místě to bylo lepší a lepší. Dneska mi tu stydlivost nikdo nevěří.

Tím se dostávám k jednomu z mých důležitých přesvědčení, kterým je, že všechno se dá naučit. Nezpochybňuju roli talentu, ale podle mě je špatný názor, že jeden se s nějakou schopnosti narodí a jiný ji prostě nemá. Myslíte si, že někdo je dobrý řečník, podnikatel, muzikant nebo sportovec a jiný  to v sobě prostě nemá? Já tomu nevěřím! Jasně, k tomu být v něčem v naprosté světové špičce je potřeba talent i tvrdá práce, ale do horních 5% se podle mě může dostat každý. Co z toho vyplývá? Že jediný náš limit jsme my sami. Že nic není nemožné. Že můžeme buď čekat na život, který chceme, nebo dělat NĚCO pro to, aby se dostavil.

Já chci cestovat a zkoušet žít v různých zemích. Proto jsem si našel práci, která mi dovolí být kdekoliv. Baví mě marketing a chci mít vlastní internetový byznys. Proto pracuji v online marketingu a učím se věci, které mi pomohou zvýšit šance v byznysu uspět. Chci se bavit s lidmi, kteří mě inspirují, kteří dělají zajímavé věci a kteří se stejně jako já snaží uspět. Proto jsem členem mastermind a také komunity location independent podnikatelů. Jedním z mých kritérií, na jakém místě budu zrovna žít, je pak také fakt, zda-li zde pobývají tito lidé.

Jsem člověk co upřednostňuje akci před stěžováním. Myslím si, že člověk může být kdokoliv chce a může žít život, jaký si vybere, ne jaký se mu stane. Možná přece jen tu představovací hlášku dám dohromady;)

Nechci, aby to vyznělo, že mám recept na štěstí, stroj na peníze nebo monopol na tvrdost. Jen se snažím najít úspěch. Ačkoliv každého definice úspěchu a cesta k němu je trochu jiná, přijde mi, že jsou dvě věci, které pomáhají drápat se pomalu nahoru. Touha zlepšovat se a odvaha experimentovat. K touze zlepšovat se patří celoživotního vzdělávání, patří tam každodenní malé krůčky, smysluplné návyky a podobně. Pro mě mají ve vzdělávání nezastupitelnou roli podcasty. Žijeme ve věku, kdy se úspěšní lidé z mnoha oblastí dělí  o své znalosti zdarma, či za minimum peněz. Ať už formou podcastů, blogů nebo knížek. Dnes nemusíme vymýšlet vše od znova.

Se všemi dnes dostupnými informacemi, jsme my jediná neznámá v rovnici úspěchu.

Stačí se učit, implementovat  a experimentovat. Někdy je to dva kroky dopředu a krok zpět. To vše patří ke zkušenostem. Experimentujte, zkoušejte nové způsoby, nové věci, jak jinak byste chtěli najit to optimální? Malém bych opomenul onu kritickou třetí věc. Neboli práci,   makačku, dřinu. Nezapomeňte přes to všechno vzdělávání a experimentování taky makat. Get Shit Done. Chceš víc než ostatní? Asi nejuniverzálnější rada je: “Makej víc než ostatní.”

surfing in Coffee BayA to jsem já, týpek co chce víc, než ostatní a zkouší, jak na to. Jsem nadšený, že tenhle proces sledujete se mnou skrze tento blog. Možná jste dál, než já a všechno mi vyvrátíte, budu za to rád. Možná jste na tom asi jako já a potkáváte se s podobnými výzvami. Možná jste úplně na začátku a tento blog pro vás bude návodem a inspirací, jak na to. Vítám vás všechny.

 

Byznys

Celou svoji profesní kariéru se věnují online marketingu. Začal jsem u sociálních sítí: community management, kreativa, monitoring, Facebook reklamy… Poté jsem změnil zaměření a věnoval se project a account managementu, při produkci digitálních a CGi projektu.

Koordinoval jsem proces produkce webů, apllikací, microsite, reklamních vizuálů, animovaných videí. Projekty jako weby Kofola.cz, Stopka.cz nebo klip pro O2 byly pořádná škola. Ale znáte to, když vás hodí do vody, tak člověk plave a tyhle projekty nakonec vyplavaly skvěle. Momentálně se opět zabývám více marketingovou, než produkční části mixu. Pro převážně americké klienty, dělám vše od SEO, PPC reklam, content marketingu, úpravy webu, až po specifické věci, jako například získání beta useru pro softwarový produkt.

Moji výhodou je, že díky zkušenostem s vícero technikami online marketingu a zkušenostmi z podnikání, mám unikátní perspektivu na využívání internetu pro propagaci a prodej. Sám jsem bohužel častokrát zažil, že firma investovala do PPC reklam, ale už jim nikdo neřekl, že ty reklamy vedou na stránky, které jsou pro konverzi naprosto nevhodné. Tudíž dopad této investice na byznys byl minimální. Ne kvůli špatné práci PPC člověka/agentury, ale protože chyběl někdo s nadhledem. Někdo, kdo by zajistil, že všechno do sebe správně zapadá a postaral se tak o největší efektivitu.

Oblasti, v kterých vidím největší fit mých zkušeností, dovednosíi a zájmů je pak Growth Hacking. Tento, v Čechách zatím nepříliš známý, pojem, označuje novou formu marketingu,  orientovanou primárně na růst. Growth Hacking je kombinací klasického internetového marketingu s product developmentem a některými techničtějšími dovednostmi. Je to metoda, kterou používají společnosti jako jsou Facebook, Twitter, Dropbox, AirBnB a prakticky každým startupem, pro levné a efektivní získávání nových uživatelů. V podstatě jde o nalezení nejlepších kanálů pro propagaci a často i o úpravu produktu, aby se lépe šířil. Konkrétními případy growth hackingu můžou být například: benefit získaní větší kapacity Dropboxu při doporučení svým známým. Twitteru zase výrazně pomohlo nutnost začít followovat pár prvních lidí, při zřízení účtu a AirBnB vyšvihlo na výsluní integrace s Craigslistem. Způsobů a konkrétních příkladů je samozřejmě mnoho. Ale o tom zase někdy příště.

Pokud Vás výše uvedené zaujalo, napište mi na dan.trzil [zavinac] gmail.com. Budu rád a s nadšením odpovím.

Dan-Trzil

Pokud se ti to líbilo dej mi prosím Like nebo Sdílej